måndag, juni 21, 2010

Slå vakt om Skärgården

Idag inleder Folkpartiet Stockholms län sin skärgårdskampanj. Det kommer att presenteras ett skärgårdsprogram och det blir möten med skärgårdsboende, fritidsboende, turister och stockholmare som älskar skärgården. Läs mer på kampanjbloggen där det anges platser för där du kan träffa folkpartiets representanter

Rasmus Jonlund, med rötter på Västkusten, har tydligen lärt sig att tycka om även Stockholm skärgård. Seved Monke skriver mer om hur kampanjen kommer att märkas. Nackaföreningen kan du träffa på Dalaröbryggan torsdagen den 24 juni. De kommer att vara där 11.30-13.30 och 16.30-18.30.

Jag tycker det är roligt att Louise-Edlind Friberg, tidigare riksdagsledamot, medlem i min egen folkpartiförening och känd för sin roll som "Malin" i Saltkråkan, är ett av affischnamnen för kampanjen. Det andra affischnamnet är riksdagsledamoten Barbro Westerholm, även hon medlem i min lokalförening. Det kanske börjar bli dags för mig att lämna stenstaden för att lära känna skärgården... Jag tror inte mina löparrundor kring Brunnsviken räknas.




5 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Mycket smink blir det...

Beholder sa...

Är skärgården hotad?

Nisse sa...

Bilden på BW är ju Photoshop:ad bortom alla gränser. Det blir en komisk effekt av det istället för förmedling av ett budskap och det var kanske inte riktigt meningen ändå?

Konferens västkusten sa...

Bra! Nice post. mycket informativa tips. Detta kommer att hjälpa många människor. Tack för utstationering.

Mushiii sa...

What aboiut this service sir ? Konferens Stockholm skärgård